GOODIEBOX FAQ

VÅRA 3 VANLIGASTE FRÅGOR

  • Vad är Goodiebox?

    Goodiebox är en prenumerationstjänst i form av en box fylld med fem till sju skönhetsprodukter som kommer hem till dig månadsvis. Produkterna är utvalda bland de mest populära, innovativa och trendiga varumärkena inom smink, hudvård, hårvård och doft. Innehållet i lådan kommer alltid att vara en överraskning, och det kommer alltid att ha ett värde på minst 750 kr per. box.

  • Vad kostar Goodiebox?

    Goodiebox kostar 199 kr per. månad, inklusive frakt och hantering. Så priset täcker allt - inga dolda avgifter här inte! Priset är också detsamma, oavsett om du väljer att få din Goodiebox levererad med Postnord eller.

  • Kan jag säga upp min prenumeration?

    Ja. Trots att Goodiebox är ett prenumerationstjänst, så har vi ingen bindningstid. Det innebär att du kan välja att avsluta din prenumerera när du vill (även om det skulle göra ont i våra hjärtan).

    Du kan göra det genom att kontakta vår hjälpsamma kundservice på hello@bygoodiebox.se.

    Från och med dagen avslutar vi din prenumeration, kommer du inte debiteras för fler Goodieboxar. Den sista Goodiebox du får är den du senast betalade för, innan din uppsägning.

    Vi vill påpeka att om du vill avbryta din prenumeration för den kommande månaden måste du göra detta innan 25: e, aktuella månaden. Vill du tillexempel avbryta din prenumeration från Juli måste vi ha mottagit din uppsägning innan den 25 Juni.

    Skulle vi ha turen att du vill återvända till Goodiebox-familjen kan du när som helst logga in på din profil på vår hemsida och aktivera din prenumeration genom att trycka på "Bli medlem" -knappen under fliken "GB SUBSCRIBE".

    Du kan avregistrera eller pausa din Goodiebox-prenumeration via följande länk link. Om du säger upp prenumerationen kommer du att förlora alla Goodiepoints, 70% rabatt på skönhet varje månad, och early access till Limited Edition-boxar från Goodiebox..


INNEHÅLL AV GOODIEBOX

  • Hur ställer sig Goodiebox i förhållande till miljö och ekologi?

    Vi strävar alltid efter att vara ett miljöansvarigt företag, och därför är miljövänliga och ekologiska produkter naturligtvis något vi tänker när vi hittar produkterna för våra månatliga Goodieboxar.

    Tyvärr kan vi inte lova att vi endast kommer att leverera miljövänliga och ekologiska produkter i våra Goodieboxar.

  • Är produkterna testade på djur?

    Vi följer alltid EU-lagstiftningen (och alla svenska regler) och dessa regler förbjuder konsekvent att produkter testas på djur. Därför kommer de produkter du får i din månatliga Goodiebox aldrig att testas på djur.

  • Är min Goodiebox anpassad till mina behov?

    När du går med i Goodiebox ber vi dig att fylla i en "skönhetsprofil" där du berättar om din hudtyp, hårfärg och ålder. Vi använder skönhetsprofilen för att anpassa innehållet i boxarna när vi har möjlighet. Men vi kan inte lova att detta kan göras varje gång.

    Vårt uppdrag är att ge alla våra underbara medlemmar den bästa upplevelsen med Goodiebox - varje månad. Vi väljer därför ut produkterna noggrant för att se till att de passar ett brett sortiment av alla fantastiska kvinnor - oavsett om de har kombinerad eller torr hud, blont eller brunt hår, är 50 år eller bara fyllt 20. Hos Goodiebox är välbefinnande för alla!

  • Jag är allergisk mot vissa produkter och ingredienser. Vad ska jag göra?

    Tyvärr kan vi inte garantera för närvarande att din Goodiebox inte innehåller några specifika produkter eller ingredienser (vi lovar givetvis att alla europeiska och svenska regler är uppfyllda).

    Eftersom vi tar allergi på allvar, och eftersom vi inte vill lova mer än vi kan, kan vi inte erbjuda speciella allergivänliga Goodieboxar. Om du tidigare har haft allergier mot vissa produkter eller ingredienser rekommenderar vi alltid att du - innan du testar nya produkter - grundligt kollar produktens innehåll eller kontaktar din läkare.

    Du kan naturligtvis alltid kontakta oss på hello@bygoodiebox.se, om du är osäker eller har några frågor - vi vill gärna höra från dig!


Frågor om betalning

  • NÄR DRAS PENGARNA FRÅN MITT KONTO?

    Så fort du har anmält dig till Goodiebox debiterar vi dig för din första box. Betalningar för efterföljande Goodieboxar dras på den sista vardagen i månaden. Till exempel, du kommer bli debiterad för juli-boxen sista veckodagen i juni. Observera att det under några perioder kommer att finnas två betalningar under din första månad. Låt oss förklara:

    Om du anmäler dig i början av en månad kommer vi att, i samband med registreringen, debitera för den sista månadens box som vi skickar omedelbart (vi skickar den Goodieboxen eftersom vi vill ge dig möjlighet att uppleva våra boxar snarast möjligt istället för att vänta på det hemliga sändningsdatumet runt mitten av månaden). Därefter debiterar vi för den aktuella månadens Goodiebox inom en till två veckor efter den första betalningen. Du kan läsa mer om sändningen av din första Goodiebox under "När kan jag förvänta mig att få min första Goodiebox?"

    Om du inte vill behålla en specifik låda kan du alltid använda din ångerrätt och returnera din box till oss. No questions asked. Kontakta vår söta kundservice på hello@goodiebox.dk.

  • ACCEPTERAR GOODIEBOX ALLA BETALNINGSKORT?

    Vi accepterar Mastercard, Mastercard Debit, Maestro, Visa och Visa Electron. Vi är inte på Bitcoins än.

  • KAN JAG ÅNGRA MITT KÖP?

    Ja. Du kan ändra dig inom 14 dagar. De 14 dagarna räknas från den dag du får din Goodie Box. Denna återkallande period måste alltid innehålla minst sju arbetsdagar. Du kan läsa mer här: http://www.goodiebox.se/index.php/handelsbetingelser

    Kontakta vår kundtjänst på hello@bygoodiebox.se, och vi kan vägleda dig - och om du har varit mycket upptagen och mer än 14 dagar har gått, hittar vi också en lösning på det.

  • HUR KAN JAG ÄNDRA MINA KORT UPPGIFTER?

    För att ändra dina kortuppgifter, logga in på din profil. Under "Min prenumeration" klickar du på kreditkort och redigerar. Det är viktigt att du kommer ihåg att trycka på "genomför" när du har skrivit in den nya informationen.

  • VAD HÄNDER OM JAG INTE HAR NÅGRA PENGAR TILL ATT BETALA DEN DAGEN -HUR GÖR GOODIEBOX MED BETALNINGEN DÅ?

    Vi har alla varit där, med inte tillräckligt pengar på kontot. I det här fallet betyder det i grunden att du tyvärr inte kommer att få din Goodiebox för den månaden.

    Om du inte kan betala för din box när du först registrerar dig för Goodiebox, betyder det också att din Goodiebox-prenumeration inte aktiveras.

    Om en av dessa två saker händer med dig, kontakta oss på hello@bygoodiebox.se, och vi kommer att hitta en lösning för dig.


LEVERANS

  • När kan jag förvänta mig att få min första GOODIEBOX?

    Vi vet alltför väl den otåliga och långa väntetiden, från att beställa en produkt online tills du faktiskt får hem den. Eftersom vår Goodiebox-sändning endast är en gång i månaden kan det vara lång tid mellan beställnig och leverans. Därför har vi valt att skicka en Goodiebox så fort du har registrerat dig. Din första Goodiebox kommer därför att vara vår senaste utskickade box (om det finns på laget), vilket du kan förvänta dig att få inom en veckas tid.

    Dvs. att om du går med i början av juli får du Goodieboxen som vi släppte i juni först. Du får självklart också vår Goodiebox för juli senare i månaden när vi skickar boxarna hem till våra medlemmar.

    Om du anmäler dig i slutet av juli får du vår Goodiebox för juli som första och din prenumeration körs sedan automatiskt från augusti.

  • När blir min nästa box levererad?

    Goodiebox är en månadsabonnemang och våra lådor skickas vanligtvis i 3. eller 4. veckan i månaden. Det specifika sändningsdatumet är alltid hemligt, eftersom vi älskar att överraska våra medlemmar - men vi skickar dig alltid ett mail och annonsera på Facebook och Instagram när vi skickar ut månadens Goodiebox. Efter sändningen får du din Goodiebox inom en vecka.

    Psst .. Om du hoppar in i din profil kan du alltid se vilken vecka vi skickar ut boxen. Se under fliken "GB-prenumeration".

  • KAN JAG FÅ SKICKAT EN GOODIEBOX TILL ANDRA LÄNDER ÄN SVERIGE?

    Vi är super stolta över att vi äntligen kan erbjuda Goodiebox i andra länder än Sverige. Hittills kan du också få Goodiebox i Danmark, Norge, Holland och Belgien. Du kan anmäla dig och läsa mer om vår danska Goodiebox på: www.goodiebox.dk och om vår holländska Goodiebox på: www.goodiebox.nl och om vår belgiska Goodiebox på: www.mygoodiebox.be och om vår norska Goodiebox på: www.goodiebox.io


GOODIEPOINTS

  • HUR TJÄNAR JAG GOODIEPOINTS?

    Du kan tjäna GOODIEPOINTS på två sätt - genom att ge feedback på produkterna från lådan och genom att bjuda in dina vänner att gå med i Goodiebox. När du registrerar dig för en Goodiebox får du automatiskt 30 Goodie Points.

  • HUR MÅNGA GOODIEPOINTS TJÄNAR JAG GENOM ATT GE FEEDBACK PÅ PRODUKTERNA?

    Du tjänar 10 Goodiepoints för varje produkt du ger feedback på. Ditt Goodiebox-konto uppdateras med dina poäng inom 2-3 arbetsdagar. 1 Goodiepoint räknas till 0,50 kr.

    För att tjäna poäng måste du:
    # 1: Ha en pågående Goodiebox-prenumeration. Detta gäller inte för presentkortsmottagare.
    # 2: Har fått de specifika produkterna från Goodiebox som du kommer att ge feedback på (det säger nästan sig själv)
    # 3: Ge din feedback inom 30 dagar efter mottagandet av din Goodiebox med dessa produkter.

  • HUR GER JAG FEEDBACK?

    Du måste vara inloggad på din Goodiebox-profil för att ge feedback på produkterna. Under "Mitt konto" hittar du en meny som heter "GE DIN GB STJÄRNOR" som du måste klicka på. Tryck sedan på "RAPPORTERA NUVARANDE BOX". Du kan nu skriva din personliga recension och dela hjärtan till produkterna. Kom ihåg att trycka på "skicka" vid varje produkt när du är klar. Tack!

  • VAD KAN JAG ANVÄNDA MINA GOODIEPOINTS TILL?

    När du har tjänat 398 Goodiepoints (motsvarande 199kr) kan du få din Goodiebox helt gratis - lite kärlek från oss till dig ☺

    För att använda dina Goodiepoints på din nästa Goodiebox loggar du in på din profil och trycker på fliken "GOODIEPOINTS". Här kan du se en översikt över dina insamlade poäng, och när du har tjänat de berömda 398 poängen får du chansen att "BETALA NÄSTA MÅNADEN GOODIEPOINTS GOODIEPOINTS". Under den kommande månaden kommer vi ta tillbaka betalningen till Goodiebox på 199 kronor. och istället använda de 398 poäng som du tjänat.

    Du kan också välja att använda dina Goodie-poäng i vår webshop. När du har nått utcheckningen får du möjlighet att betala en del eller hela din beställning med poäng. Önskar du till exempel att få 50kr i rabatt anger du 100 GOODIEPOINTS i fältet och trycker på "ANVÄND".

  • HUR BJUDER JAG IN MIN VÄN?

    Vi är väldigt glada att du vill ha med din vän i Goodiebox-familjen - och därför vill vi ge er båda lite extra kärlek som tack. När du bjuder in din vän till Goodiebox får hon -50% på sin första boc och du får 200 goodiepoints som du kan använda i vår butik eller att kasta över dina besparingar för en gratis Goodiebox (du kan läsa mer om detta under "VAD KAN JAG ANVÄNDA MINA GOODIEPOINTS TILL?"). Det finns ingen gräns för hur många vänner du kan bjuda in (tänk om du kan få alla dina boxar gratis och köpa hela vårt sortiment med poäng ...).

    För att bjuda in din vän måste du vara inloggad i din profil och klicka på fliken "BJUD IN VÄNNER". Tryck sedan på knappen "BJUD" längst ner på sidan och välj om du vill bjuda in din vän via Facebook eller e-post. Du kan även skicka ett fint litet meddelande. När din vän har anmält sig via din inbjudan, kommer dina 200 Goodie Points att överföras till ditt konto.


ANDRA FRÅGOR

  • VARFÖR KAN JAG INTE LOGGA IN PÅ MITT KONTO?

    Du kan ha angett del e-postadress när du skapade ditt konto, så skicka ett mail till hello@bygoodiebox.se med ditt fullständiga namn, e-postadress och telefonnummer, så hjälper vi dig. Vi kan inte utesluta att vi har gjort ett misstag - men vi hittar alltid en lösning!

  • HUR ÅTERAKTIVERAR JAG MITT PRENUMERATION?

    Du kan enkelt återaktivera din prenumeration genom att logga in på din profil och trycka på fliken "GB PRENUMERATION”. Tryck sedan på “JOIN” -knappen. Om dina kortinformation är inaktuella kommer du att uppmanas att uppdatera dem först. När din prenumeration återaktiveras drar vi 199kr omedelbart och skickar dig den aktuella boxen (om lager finns i lager) som kommer att vara hos dig inom 7 arbetsdagar.

  • JAG VILL VÄLDIGT GÄRNA GE TÅRTA TILL TEAM GOODIEBOX - HUR GÖR JAG DET?

    Vi älskar tårta, och vi är inte kräsna - vi älskar faktiskt alla typer av kakor och tårtor. Du är därför välkommen att komma förbi vårt kontor på Artillerivej 86, våning 5, 2300 Köpenhamn S (ta med två tårtor för säkerhetenskull)

  • JAG HAR LÄST ALLT, MEN JAG HAR HITTAR INTE SVARET PÅ MIN FRÅGA - VAD GÖR JAG?

    Vi beklagar att vi inte kunde svara på din fråga. Vi tycker att den bästa lösningen är att du skriver ett mail till hello@bygoodiebox.se eller kanske ring oss så att vi kan hjälpa dig. Vi kan nås på +46 77 588 81 57 - och vi ser fram emot att få prata med dig!

  Loading...